Як відбувався конкурс на посаду директора Дніпропетровської філармонії

21-22 жовтня у Дніпропетровській обласній раді відбувся конкурс на посаду директора філармонії імені Леоніда Когана. Я був членом конкурсної комісії від обласної ради. Було двоє кандидатів: Анна Ставиченко та Олександр Хасапов. Хто ці люди, який мають досвід, освіту, чим займалися та займаються в житті?

Анна Ставиченко

✅ Освіта: Київська спеціальна музична школа ім. Лисенка, спеціалізація – скрипка, теорія музики, Національна музична академія України ім. Чайковського, магістр музичного мистецтва, Гете-інститут у Києві. Аспірантура Національної музичної академії України ім. Чайковського. PhD в галузі мистецтвознавства (дисертація зроблена у співпраці з Інститутом Ріхарда Штрауса та Мюнхенським університетом Людвіга-Максиміліана).

✅ Досвід роботи Анни в музичній сфері 14 років: генеральна продюсерка Фонду Одеської національної опери, ініціаторка та кураторка проекту «Оперний салон» в Національній опері України, кураторка Kharkiv Music Forum в рамках Kharkiv Music Fest; експертка Всеукраїнського театрального фестивалю-премії ГРА; засновниця проекту Operamania, організаторка і кураторка проекту Music Arts Talk; лекторка авторського курсу історії музики в Music Arts Academy; авторка та ведуча шоу «Класика на Аристократах» на Радіо Аристократи; головна редакторка інтернет-порталу про креативні індустрії Chernozem; офіційний критик Баварської державної опери, Teatro alla Scala, Віденської державної опери, Паризької національної опери, Нідерландської державної опери, Зальцбурзького фестивалю, фестивалю в Екс-ан-Провансі, Байройтського фестивалю; прес-аташе Міжнародного благодійного фонду конкурсу Володимира Горовиця; музичний критик видань Дзеркало тижня, Український тиждень, Vogue, L’Officiel.

✅ Стипендії та гранти: Culture Bridges, Гете-інституту, Richard-Wagner-Stiftung.

✅ Матеріали презентації: в електронному вигляді. Її зміст – систематизований матеріал щодо стану та розвитку філармонії, який базується на власному досвіді співпраці з українськими та західноєвропейськими філармоніями, оперними театрами, фестивалями, освітніми та науковими установами. Презентацію зроблено відповідно до міжнародних сучасних стандартів щодо моделі розвитку філармонії. Взірцем для кандидата є Берлінська філармонія.

✅ Рекомендаційні листи:

  1. Антоніо Морал, директор Міжнародного фестивалю музики і танцю у Гранаді (Іспанія). Він співпрацював з А. Ставиченко під час Мюнхенського оперного фестивалю 2018 року, куди вона була запрошена рецензувати події фестивалю як акредитований критик серед інших міжнародних експертів. Також в листі відзначено організовану нею Міжнародну оперну конференцію «Open to Progress» в Одесі, де їй поряд з українськими професіоналами вдалося об’єднати провідних представників європейської професійної музичної спільноти, які вперше отримали можливість відкрити для себе українську класичну музичну культуру та поговорити про неї в Європі.
  2. Станіслав Христенко, співзасновник міжнародного фестивалю KharkivMusicFest, музичний керівник камерного оркестру Nova Sinfonietta, Steinway-artist, піаніст та дириґент. Він співпрацював з А. Ставиченко під час її роботи над організацію та проведенням професійного музичного форуму у Харкові у 2019 році. Крім того, відзначає досвід Анни в сфері музичної журналістики та широку комунікацію з найкращими представниками галузі зі всього світу, розуміння стратегії розвитку музичних закладів на основі кращого досвіду України та Європи.
  3. Євген Лавренчук, головний режисер Одеського національного академічного театру опери та балету, голова Фонду Одеської національної опери, лауреат Національної премії ім. Леся Курбаса, ректор Першої української школи театру і кіно, заслужений діяч культури Польщі, видатний діяч мистецтв Держави Ізраїль. Він протягом чотирьох останніх років співпрацює з А. Ставиченко як з культурною менеджеркою та генеральною продюсеркою Фонду Одеської національної опери, зокрема в рамках таких заходів як Міжнародна оперна конференція «Open to Progress» та «Opera.UA» в Одесі, прем’єра опери «La Traviata» в Одесі. В листі також зазначено, що Анною було підготовлено та виграно три гранти Українського культурного Фонду у 2018–2020 рр.

Олександр Хасапов

✅ Освіта: закінив Музичне училище ім. Глінки, Київську державну консерваторію ім. Чайковського, спеціальність «духові та ударні інструменти», Київський університет ім. Шевченка, спеціальність «правознавство», має посвідчення адвоката.

✅ Досвід роботи у музичній сфері менш ніж 2 роки: протягом 1985–1986 рр. працював артистом оркестру духових інструментів та протягом 1991–1992 рр. виконував обов’язки лаборанта в Консерваторії під час навчання. З серпня нинішнього року виконує обов’язки директора філармонії. Досвід роботи Олександра в інших сферах 27 років: працював на керівних посадах в комерційних структурах, був засновником низки підприємств в сфері продажу будівельних матеріалів та побутової техніки, працював адвокатом та помічником народного депутата. Крім того, займався політичною та спортивною діяльністю. Стипендій та грантів  не отримував.

✅ Матеріали презентації: в паперовому та електронному вигляді. У ній представив систематизований матеріал щодо стану та розвитку філармонії, який був підготовлений на основі результатів роботи самої філармонії ім. Л. Когана. Було запропоновано впровадження російського програмного забезпечення та переформатування філармонії у «сучасний центр мистецтв Dnipro Kogan Hall», «culture hub» або «творчий магніт». Презентація має велику кількість граматичних, орфографічних та інших помилок, зокрема у назвах музичних творів та композиторів. Всю презентацію було зачитано з паперу. Були процитовані слова президента Зеленського й прозвучало повідомлення про те, що завершена тендерна процедура стосовно реконтрукції філармонії. Щодо моделі розвитку, взірцем для кандидата є Національна філармонія України, тобто київська.

✅ Рекомендаційні листи:

  1. Роман Кофман, народний артист України, дириґент, був головним дириґентом Боннської опери та Боннського та Сеульського симфонічних оркестрів, симфонічних оркестрів Поморської філармонії у Польщі та Києві, Київського камерного оркестру, має нагороди Німеччини. У листі зазначено, що О. Хасапов – відомий музикант та громадський діяч, що має величезний художній та суспільний авторитет, вагомий діяч вітчизняної музичної культури, а також те, що всім відоме його непримириме ставлення до творчої в’ялості та різних виявів застійних явищ у мистецтві. Про співпрацю з О. Хасаповим в листі не зазначено.
  2. Володимир Лукашев, художній керівник Національної філармонії України, народний артист України, лауреат міжнародних премій, повний кавалер ордену «За заслуги», професор. У листі написано: «Олександр Хасапов – унікальне явище в світі мистецтва. Володіє бездоганним почуттям стилю, форми та глибоким знанням музичного матеріалу. Відомий філантроп і благодійник. Політик та бізнесмен». В листі вказано, що він новатор та творець, а також має гострий розум, добре серце та талант керівника. Про співпрацю з О. Хасаповим в листі не зазначено.

Під час обговорення було оприлюднено звернення від колективу філармонії на адресу конкурсної комісії з проханням обрати на цю посаду Олександра Хасапова, в якому майже всі працівники філармонії поставили свої підписи.

Оскільки я вважаю, що в нашій філармонії у Дніпрі мають впроваджуватися сучасні західноєвропейські підходи щодо розвитку музичного мистецтва, я підтримав кандидатуру Анни Ставиченко. Вона має великий досвід та високий професійний рівень, прекрасно презентувала свою програму та відповіла на запитання. Інші сім членів комісії проголосували за Олександра Хасапова.

Список членів комісії:

  • Прохоренко Альона, начальник відділу правового представництва управління взаємодії з правоохоронними і контролюючими органами, правового забезпечення та антикорупційної політики виконавчого апарату обласної ради;
  • Прошенко Ольга, заступник начальника управління забезпечення діяльності ради – начальник відділу протокольно-масових заходів виконавчого апарату обласної ради;
  • Логвін Дмитро, народний артист України, директор благодійного фонду Віктора Пінчука «Сучасне мистецтво»;
  • Новіков Юрій, заслужений діяч мистецтв України, ректор КВНЗ «Дніпропетровська академія музики ім. М. Глінки ДОР»;
  • Сливка Геннадій, заслужений працівник культури України, заступник виконавчого директора Українського культурного фонду;
  • Потапов Ярослав, від ГО «Культура України»;
  • Чернявський Михайло, від Дніпропетровського міжобласного відділення Національної спілки театральних діячів України;
  • Хазан Павло, депутат обласної ради;
  • Іваницька Юлія, від ГО «Спілка артистів симфонічних оркестрів України» (брала участь тільки у першому засіданні);
  • Костіна Наталія, начальник відділу по роботі з керівниками комунальних підприємств, закладів та установ управління стратегічного планування та комунальної власності виконавчого апарату обласної ради, секретар комісії (без права голосу).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *